Οι ορμόνες της ευτυχίας Andre Furtado

Η απελευθέρωση χημικών ουσιών του εγκεφάλου, ή ορμονών της ευτυχίας, έχει σημαντικό αντίκτυπο στη διάθεση, την αντίληψη, την ενέργεια, την πέψη και πολλά άλλα.

Οι ορμόνες της ευτυχίας που μπορείτε να ενισχύσετε φυσικά είναι η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη, η ωκυτοκίνη και οι ενδορφίνες. Απλές ενέργειες όπως το γέλιο με φίλους, τα πιασμένα χέρια, η κατανάλωση ενός υγιεινού γεύματος και το περπάτημα σε εξωτερικούς χώρους μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση των επιπέδων αυτών των ορμονών

Aς ξεκινήσουμε:

1. Να τρώτε υγιεινά

H κατανάλωση θρεπτικών τροφών βοηθά στη παραγωγή των ορμονών της ευτυχίας, για παράδειγμα η ντοπαμίνη. Μην ξεχνάτε πως ορισμένα τρόφιμα ονομάζονται «brain foods » επειδή βοηθούν στην απελευθέρωση νευροδιαβιβαστών.

Μερικές από τις καλύτερες τροφές περιλαμβάνουν:

  1. καλής ποιότητας πρωτεΐνη
  2. φασόλια
  3. ξηροί καρποί
  4. σπόρους
  5. υγιή λίπη
  6. αντιοξειδωτικά φρούτα και λαχανικά

 

2. Παίξτε με το κατοικίδιό σας

Παίζοντας με ένα κατοικίδιο ενισχύει τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου σας, ειδικά την ωκυτοκίνη, η οποία είναι η «ορμόνη της αγάπης». Εάν έχετε ένα κατοικίδιο, το να το χαϊδεύετε ή να παίζετε μαζί του είναι πραγματικά καλό για τη δική σας διάθεση και ευεξία.

 

3. Αγκάλιαστε κάποιον

Θέλετε να ενισχύσετε την ωκυτοκίνη σας φυσικά;
Οι αγκαλιές γεννούν συναισθήματα άνεσης, συντροφικότητας και χαράς.

Οι άνθρωποι επωφελούνται από πολλές αγκαλιές την ημέρα — και βεβαιωθείτε ότι διαρκούν περίπου 20 δευτερόλεπτα ή περισσότερο. Η «παρατεταμένη αγκαλιά» ενεργοποιεί την ορμόνη της αγάπης.

 

4. Κάντε μια βόλτα εξω

Οι βόλτες σε εξωτερικούς χώρους κάνουν καλό στην υγεία σας έτσι προκαλούνται συναισθήματα γαλήνης και χαλάρωσης.

Έτσι παράγεται η σεροτονίνη, η οποία ρυθμίζει τη διάθεσή σας, τα επίπεδα ενέργειας και την αντίληψη του πόνου.

 

5. Άσκηση

Η άσκηση ή οποιαδήποτε μορφή σωματικής δραστηριότητας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε τα επίπεδα σεροτονίνης. Παράδειγμα τρέξιμο, κολύμπι, ποδηλασία, άρση βαρών, γιόγκα και πολλά άλλα.

Θα νιώσετε ενέργεια και καλύτερη διάθεση.

 

6. Κάντε ένα κομπλιμέντο σε κάποιον

Γνωρίζατε ότι το να κάνετε ένα κομπλιμέντο σε κάποιον μπορεί να βελτιώσει και τη διάθεσή σας; Μικρές χειρονομίες όπως αυτή αυξάνουν την απελευθέρωση ωκυτοκίνης, κάνοντάς σας να νιώθετε αγαπητοί, συγχωρητικοί, προστατευμένοι και ασφαλείς.


7. Αστειευτείτε με φίλους

Το γέλιο αυξάνει τις ενδορφίνες, τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ευχαρίστηση, το κίνητρο και την κοινωνική σύνδεση. Το να γελάτε με φίλους μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σας και ακόμη και να σας βοηθήσει να ανακουφίσετε τον πόνο.

 

8. Δείτε μια κωμωδία

Μπορείτε να ενισχύσετε τις ενδορφίνες του εγκεφάλου σας παρακολουθώντας μια κωμωδία ώστε να γελάσετε με την ψυχή σας. Οποιαδήποτε μορφή γέλιου θα τονώσει αυτές τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου και θα βοηθήσει στη βελτίωση των συναισθημάτων λύπης ή απομόνωσης.

 

9. Κρατήστε τα χέρια

Τι καλύτερος τρόπος για να αυξήσετε τα επίπεδα ωκυτοκίνης κρατώντας χέρι με χέρι; Το να κρατάτε τα χέρια προάγει την απελευθέρωση της ορμόνης της αγάπης και σας προκαλεί συναισθήματα συντροφικότητας.

Η ωκυτοκίνη σας κάνει επίσης να νιώθετε ασφάλεια, ευτυχία και βοηθά το σώμα σας να αντιμετωπίσει σωστά το άγχος.

 

10. Δείξτε αλοσύνη

Μικρές πράξεις καλοσύνης μπορούν να οδηγήσουν σε ευτυχία και αίσθηση γαλήνης. Αυτό συμβαίνει επειδή βοηθά στην αύξηση της λειτουργίας χημικών ουσιών του εγκεφάλου όπως η ωκυτοκίνη και η ντοπαμίνη.

Κάντε κάτι απλό, όπως να κρατάτε την πόρτα για έναν άγνωστο, να συμμετέχετε σε έναν έρανο ή ακόμα και απλά να χαμογελάσετε σε έναν συνάδελφο.

 

11. Περάστε χρόνο στον ήλιο

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί νιώθετε τόσο χαλαροί αφού περάσετε χρόνο στον ήλιο; Βοηθά στην αύξηση της σεροτονίνης, για αρχή.

Η σεροτονίνη βελτιώνει τη διάθεσή σας, τη μνήμη, την πέψη και την επούλωση των πληγών σας, γι' αυτό μην χάσετε την ημερήσια δόση ηλιοφάνειας εάν μπορείτε να τη βοηθήσετε.

 

12. Κάντε ένα μασάζ

Η αίσθηση της αφής προάγει την παραγωγή ωκυτοκίνης και σας αφήνει να νιώθετε λιγότερο άγχος, περισσότερη σύνδεση και γαλήνη. Το να κάνετε ένα επαγγελματικό μασάζ είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενισχύσετε τη συνολική σας ευεξία ή να ζητήσετε από ένα αγαπημένο σας πρόσωπο ένα σύντομο μασάζ λειτουργεί επίσης!

Το μασάζ ενισχύει τις ορμόνες της χαράς και ακόμη και το ανοσοποιητικό σας.

13. Ολοκληρώστε μια εργασία

Γνωρίζετε αυτό το συναίσθημα της ολοκλήρωσης;

Αυτό είναι μια ώθηση της ντοπαμίνης, μια ανταμοιβή που λέει ότι έχετε κάνει εξαιρετική δουλειά. Κάθε φορά που ολοκληρώνετε μια εργασία, γιορτάστε για λίγα δευτερόλεπτα και νιώστε τους νευροδιαβιβαστές σας να κάνουν τη δουλειά τους.

 

Βασιλική Μπούζα

Με λένε Βασιλική Μπούζα και κατοικώ στο Πέραμα του Πειραιά. Λατρεύω την φανταστική λογοτεχνία, κι από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου είμαι είτε με ένα βιβλίο κι ένα στυλό στο χέρι. Οδεύω προς την έκδοση του πρώτου ολοκληρωμένου συγγραφικού έργου μου και έχω συμμετάσχει στις ανθολογίες: Μαγικοί Χοροί, Θρύλοι του Σύμπαντος VI, Σκοτάδι, Το ξύπνημα.

Διαβάστε περισσότερα