Μία μελωδία που θα μας ταξιδέψει σε στιγμές προδοσίας, εγκλημάτων και κάθαρσης ... Μαζί με την κυρία Βίκυ Στουφή

Γράφτηκε από την

stoufi bikiΜέσα απο τις μελωδίες ταξιδεύει η καρδιά μας, η ψυχή μας, το είναι μας ... Κάθε ένας έχει τη δική του μελωδία ... Μία μελωδία που τον συντροφεύει, που του θυμίζει ωραίες και άσχημες στιγμές της ζωής του, που του δίνει δύναμη να ξανά γεννηθεί από τις στάχτες του ...

Την μελωδία της Εύας θα ακούσουμε και θα νοιώσουμε μαζί με την κυρία Στουφή Βίκυ ...

 

Χ.Α.: Καλησπέρα κυρία Στουφή. Σας ευχαριστώ για τη συνέντευξη που παραχωρείτε στο site μας, Aisthisis.gr. Να σας πω ότι η Μελωδία της Εύας με γοήτευσε, με συνεπήρε και να σας ευχηθώ να είναι καλοτάξιδο.

Β.Σ.: Ευχαριστώ πολύ, κυρία Αγγελίδου, τα λόγια σας με γεμίζουν χαρά και συγκίνηση. Κι εγώ εύχομαι να είστε πάντα καλά, και να συνεχίσετε να κάνετε αυτό που αγαπάτε.  

 

Χ.Α.: «Μια Μελωδία για την Εύα» και αμέσως το μυαλό μου (πριν διαβάσω το οπισθόφυλλο) πήγε σε ένα κορίτσι που μάλλον θα πέρασε μία δύσκολη κατάσταση και προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της. Τι είναι αυτό που ορίζει τη «μελωδία» της ζωής μας;

Β.Σ.: Οι πράξεις μας. Είναι εκείνες που καθορίζουν την πορεία της ζωής μας. Η Εύα πέρασε δυσάρεστες καταστάσεις, όμως δεν λύγισε. Βγήκε νικήτρια. Συγχώρεσε όλους αυτούς που, στο όνομα της αγάπης, την είχαν εξαπατήσει στο παρελθόν και άνοιξε διάπλατα την καρδιά της να υποδεχτεί το μέλλον.

 

Χ.Α.: Πριν σας ρωτήσω για τους πρωταγωνιστές, θα ήθελα να σας ρωτήσω για την επιλογή του τόπου. Η ιστορία εξελίσσεται στο Τρούρο της Κορνουάλλης. Τι σας ώθησε να επιλέξετε ένα μέρος του εξωτερικού για να τοποθετήσετε την ιστορία;

Β.Σ.: Από τότε που ήμουν μικρή διάβαζα πολύ και μέσα από τα βιβλία γνώρισα τον πλανήτη μας, τους λαούς που τον κατοικούν και τους πολιτισμούς τους. Ο κόσμος δεν μου φαινόταν πια τόσο τεράστιος, νόμιζα πως αν άπλωνα το χέρι μου θα άγγιζα όλους αυτούς που έβλεπα στις φωτογραφίες. Οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουμε την δυνατότητα να ταξιδεύουμε τόσο συχνά όσο θα θέλαμε ή όπου θα θέλαμε. Ευτυχώς, λοιπόν, που υπάρχουν τα πνευματικά ταξίδια. Αυτά δεν γνωρίζουν εμπόδια και σύνορα.

 

Χ.Α.: Επίσης, τα μέρη που περιγράφετε με τόσο έντονες και ζωντανές εικόνες τα έχετε επισκεφθεί ή τα έχετε δει σε ταξιδιωτικές εκπομπές, έχετε διαβάσει για αυτά σε κάποιο βιβλίο; Αν ναι, πόσο εύκολο είναι να γράψετε για αυτά, να τα περιγράψετε και να προσφέρετε τόσο όμορφες εικόνες στον αναγνώστη, ο οποίος αισθάνεται σα να βρίσκεται εκεί;Truro Cathedral at sunriseJPG

Β.Σ.: Στην εποχή μας, ακόμη και να μην έχει επισκεφθεί κάποιος ένα μέρος, είναι σε θέση να αντλήσει όσες πληροφορίες χρειάζεται. Στο Τρούρο δεν έχω πάει προσωπικά, το γνώρισα μέσα από ταινίες και άντλησα τις περισσότερες πληροφορίες από το διαδίκτυο. Θα ήθελα, όμως, να πάω κάποτε.    

 

Χ.Α.: Η Εύα, μία διάσημη σοπράνο, ανακαλύπτει ότι ο αρραβωνιαστικός της, ο Ιταλός αριστοκράτης Νικολά Ντε Λούκα, την απατάει και αποφασίζει να εξαφανιστεί στο Τρούρο της Κορνουάλης. Γιατί; Αν και καταλάβαινα την απογοήτευσή της, ωστόσο μου φάνηκε υπερβολική η αντίδρασή της. Για μία γυναίκα που βρίσκεται στον σκληρό κόσμο της showbiz θα περίμενα να είναι πιο σκληρή.

Β.Σ.: Κάθε άλλο. Η Εύα ξεκίνησε από πολύ μικρή την καριέρα της και είχε πάντα δίπλα της τη μητέρα της να την καθοδηγεί. Η Ειρήνη, που είχε μεγαλώσει φτωχικά, ήταν η σκληρή της οικογένειας και το όνειρό της ήταν να δει την κόρη της να ανεβαίνει στην κορυφή. Παρ' όλα αυτά δεν θα την χαρακτήριζα κακή μητέρα, έκανε για το παιδί της αυτό που θεωρούσε σωστό.

 

Χ.Α.: Γενικότερα, ένοιωθα ότι η Εύα ακολούθησε όνειρα άλλων, και ιδιαίτερα της μητέρας της. «Πεταλούδα εγκλωβισμένη» χαρακτήριζε τον εαυτό της. Τελικά, η «εξαφάνιση» της ήταν αποτέλεσμα καταπίεσης;

Β.Σ.: Οπωσδήποτε. Η Εύα, από παιδί, περνούσε ατέλειωτες ώρες σε πρόβες και παραστάσεις, δεν είχε λοιπόν μια φυσιολογική παιδική ηλικία. Βέβαια, το τραγούδι ήταν στο αίμα της και, αναπόφευκτα, θα έβρισκε κάποτε τον δρόμο της, χωρίς να έχει την μητέρα της να την πιέζει ασφυκτικά από τόσο νωρίς. Και όπως όλοι οι καταπιεσμένοι κάποια στιγμή ξεσπούν και επαναστατούν, έτσι και η Εύα. Η φυγή ήταν η μικρή της επανάσταση, μια μορφή διαμαρτυρίας απέναντι στην καλοκουρδισμένη ζωή που κάποιοι άλλοι της είχαν επιβάλλει.  

 

Χ.Α.: Και έρχεται ένας φόνος και ανατρέπει τα πάντα. Η Εύα γίνεται «ντεντέκτιβ» και βάζει στόχο να ανακαλύψει τον δολοφόνο. Και στη ζωή της μπαίνει ο Μπεν Άστον. Ένας περίεργος χαρακτήρας, με τους δικούς του δαίμονες. Γιατί δεν κατάφερε να τους εξορκίσει;

Β.Σ.: Αυτός ο φόνος στάθηκε η αιτία να βγει στην επιφάνεια ο πραγματικός χαρακτήρας της Εύας. Καμιά φορά χρειάζεται να φτάσουμε στα όριά μας, ενδεχομένως και να ξεπεράσουμε, προκειμένου να ανακαλύψουμε τις αντοχές μας και τι χρειάζεται για να ξανά σταθούμε στα πόδια μας. Αυτό το μάθημα η Εύα το εμπέδωσε σωστά, όμως αντίθετα ο Μπεν δε θέλησε -ή δεν είχε τα κότσια-, να το μάθει ποτέ. Ως εκ τούτου δεν κατάφερε να ξεφύγει από το παρελθόν, ανέπτυξε εμμονές και έγινε επικίνδυνος για τους άλλους και για τον εαυτό του.  

 

piano.with.roseΧ.Α.: Αυτούς τους δαίμονες ένοιωθε και η Εύα και δεν του δόθηκε ολοκληρωτικά;

Β.Σ.: Η Εύα, ευτυχώς, είχε τη σύνεση να μην επιτρέψει στους δαίμονές της να εγκατασταθούν μόνιμα στην ψυχή της, όπως συνέβη στην περίπτωση του Μπεν. Η ερωτική χημεία μεταξύ τους αναμφισβήτητα είναι πολύ ισχυρή, όμως αυτό δεν αρκεί από μόνο του για να ολοκληρωθεί μια σχέση. Πρέπει να συντρέχουν και οι κατάλληλες συνθήκες. Και η Εύα, που βρίσκεται αντιμέτωπη με τον θάνατο για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες, χρειάζεται κάτι περισσότερο από μια απλή ερωτική επαφή. Χρειάζεται παρηγοριά και ζεστασιά.    

 

Χ.Α.: Και παρά τα όσα έχει ανακαλύψει για τον Νικολά, τη βλέπουμε κάποια στιγμή να επιστρέφει σε αυτόν. Συγχώρεση ή εσωτερική κραυγή ανάγκης να έχει κάποιον δίπλα της;

Β.Σ.: Όταν ο Νικολά εμφανίζεται μετανιωμένος και της ζητά μια δεύτερη ευκαιρία δεν γνωρίζει την ύπαρξη του Μπεν. Η Εύα παραπαίει μεταξύ των δύο αντρών, όμως μετά από πολλή σκέψη η ζυγαριά τελικά γέρνει υπέρ του Νικολά. Μια σχέση χρόνων δεν τελειώνει ποτέ απλά και γρήγορα. Υπάρχουν ακόμη βαθιά συναισθήματα, που δεν γίνεται να αγνοήσει κανείς, και υπάρχει πάντα η ελπίδα ότι ο εφιάλτης κάποτε θα τελειώσει και όλα θα ξαναγίνουν όπως πριν. Η Εύα δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα.

 

Χ.Α.: Κατά τη διάρκεια των ερευνών η Εύα είχε απέναντί της τον αστυνομικό επιθεωρητή Θάνο Δαρνέζη. Τρίτης γενιάς Έλληνας στην Αγγλία. Δεν σας κρύβω ότι με εξέπληξε η αρνητικότητά του απέναντι στην Ελλάδα, γιατί έτσι του έμαθαν από μικρό παιδί τα βιώματά του. Τα παιδικά βιώματα επηρεάζουν την συναισθηματική μας ανάπτυξη;

Β.Σ.: Απολύτως. Ένα παιδί που μεγαλώνει σε ένα υγιές οικογενειακό περιβάλλον έχει περισσότερες πιθανότητες να γίνει ένας υγιής συναισθηματικά ενήλικας. Όσο για την αρνητικότητα του Θάνου απέναντι στην Ελλάδα είναι κάτι που το βίωσα προσωπικά την εποχή που έμενα στη Νέα Υόρκη. Γνώρισα παιδιά μεταναστών που αν και δεν είχαν επισκεφθεί ποτέ την Ελλάδα, είχαν σχηματίσει τη χειρότερη γνώμη για αυτή.

 

Χ.Α.: Επιθετικός και απέναντι στην Εύα. Δύσπιστος. Κλειστός σαν χαρακτήρας. Και ενώ ένοιωθα ότι συμπαθεί την Εύα, η στάση του έδειχνε το αντίθετο. Δεν εξωτερίκευε τα αισθήματά του. Ασπίδα προστασίας ή απλά ένας ψυχρός άνθρωπος;

Β.Σ.: Ασπίδα προστασίας, θα έλεγα, αλλά ταυτόχρονα έλλειψη αυτοπεποίθησης και αυτογνωσίας. Μέχρι τότε δεν είχε καθίσει να ασχοληθεί με τον εσωτερικό του κόσμο νομίζοντας ότι η δουλειά ήταν αρκετή για να καλύπτει όλες τις ανάγκες του. Συναισθηματικές και μη. Όταν εξαιτίας της Εύας αναγκάστηκε να κοιτάξει βαθιά μέσα του ανακάλυψε πόσο λάθος ήταν και, ευτυχώς για αυτόν, προσπάθησε να διορθωθεί.

 

Χ.Α.: Τέλος, αν και δεν έχει κεντρικό ρόλο στην ιστορία, εμφανίζεται προς το τέλος, η γιαγιά Αμπιγκέιλ. Η στάση της, πιστεύετε ότι επηρέασε την Εύα στο να λάβει αποφάσεις για τη ζωή της;

Β.Σ.: Αυτή η γιαγιά, με τον τόσο μικρό ρόλο, με κατέκτησε επειδή έρχεται με τον τσαμπουκά της να διεκδικήσει αυτό που θεωρεί πως της ανήκει δικαιωματικά. Με την Εύα μοιάζουν πολύ, άσχετα αν δεν το έχουν ανακαλύψει ακόμη. Φαίνονται ευαίσθητες, όμως είναι δυναμικές, αισιόδοξες και πεισματάρες. Η Εύα χρειαζόταν μια μικρή ώθηση για να πάρει μερικές αποφάσεις και η Αμπιγκέιλ ήταν εκεί για να την συμβουλεύσει.  mia melodia gia tin eua viki stoufi

 

Χ.Α.: Και μέσα από ανακαλύψεις, τραγικά γεγονότα, κρυμμένα μυστικά, η Εύα θα φτάσει στην ευτυχία. Μέσα από τη συγχώρεση θα καταφέρει να ακούσει τη δική της μελωδία;

Β.Σ.: Προσωπικά πιστεύω ότι η συγχώρεση έχει τεράστια δύναμη. Όπως και η μετάνοια. Καμία από τις δύο δεν είναι εύκολη υπόθεση και ενίοτε χρειάζεται να θυσιάσουμε το "εγώ" μας για να αποδεχτούμε μερικές αλήθειες. Όσο πικρές και να είναι αυτές. Ο συνδυασμός των δύο είναι λυτρωτικός και προσφέρει στον άνθρωπο την ευκαιρία να κάνει ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή του. Όπως είδαμε, άλλωστε, να συμβαίνει στην περίπτωση της Εύας και του Μπεν.  

 

Χ.Α.: Και για το τέλος. Τι προβλέπεται στο συγγραφικό σας μέλλον; Υπάρχει κάποια νέα ιστορία;

Β.Σ.: Πάντα υπάρχει μια νέα ιστορία όταν η παλιά λάβει τέλος. Χρειάζεται λίγο χρόνο να ωριμάσει σαν ιδέα και όταν νιώσω έτοιμη αρχίζω να γράφω.

 

Χ.Α.: Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας και για άλλη μια φορά εύχομαι η Εύα να ταξιδέψει στις καρδιές των αναγνωστών.

Β.Σ.: Κι εγώ σας ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να μοιραστώ μερικές από τις σκέψεις μου μαζί σας.

Χρυσή-Σίσυ Αγγελίδου

Από Κομοτηνή και Καλαμάτα, κατέληξα στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, μετανάστρια του έρωτα. Λατρεύω τα ταξίδια και έχω γυρίσει σε πολλά - πολλά μέρη. Αλλά πάνω από όλα λατρεύω τα ταξίδια της ψυχής! Και έχω κάνει πολλά! Μέσα από την μοναδική, παντοτινή, ανεκτίμητη αγάπη για τα βιβλία. Αυτή την αγάπη -και όχι μόνο- θέλω να μοιραστώ μαζί σας.

Διαβάστε περισσότερα