apokalipsi ekdoseis papadopoulos Στις βιβλιοφιλικές ομάδες είχα ακούσει αρκετά σχόλια για την Αποκάλυψη. Ο σοφός λαός λέει να κρατάς μικρό καλάθι αν πρώτα δεν διαπιστώσεις με τα μάτια σου. Ομολογώ πως όχι μόνο βρήκα αξιοθαύμαστο το γεγονός ότι τέσσερις σπουδαίοι συγγραφείς της Αστυνομικής Λογοτεχνίας ένωσαν τις δυνάμεις τους, αλλά και ότι πρόκειται για ένα δομημένο έργο με απολαυστική γάργαρη ροή και δυσδιάκριτες διαφοροποιήσεις της πένας τους, διατηρώντας ενιαίο το ύφος του βιβλίου, γεγονός το οποίο αποτελεί θετικό πρόσημο μιας και το ορίζει ως ευανάγνωστο, μα σκοτεινό ανάγνωσμα. Κι αυτό γιατί ο κάθε συγγραφέας «αναλαμβάνει» από έναν ήρωα και μέσα από αυτοπρόσωπη γραφή ξεδιπλώνει τις απόκρυφες πτυχές του χαρακτήρα του. Στο σημείο αυτό να τονίσω πως δεν απουσιάζει ο αυτοσαρκασμός καθιστώντας το έτσι συμπαθητικό προς τον αναγνώστη καθώς αναπαράγει συνήθειες, ανησυχίες, όνειρα, και φυσικά ηθικά διλήμματα.

     Είναι μια περιπέτεια μυστηρίου, ένα θρησκευτικό θρίλερ με πρωτόγνωρες ωμές σκηνές (για την παγιωμένη  ελ.λογοτεχνική αγορά) που θα σαγηνεύσει τους αναγνώστες από τα πρώτα κεφάλαια. Για του λόγου το αληθές ενθουσιασμός με πλημμύρισε σαν διάβασα τις πρώτες 67 σελίδες. Οι τρομακτικά αληθοφανείς λεπτομέρειες, η μεθοδικότητα κι η προσήλωση του δολοφόνου στο σαδιστικό παραλήρημα του με ξάφνιασαν ευχάριστα. Το γαργαλητό  τέρψης του νου  πυροδότησε τις απολήξεις της φαντασίας μου και με την πρώτη  ευκαιρία αποφυγής απόσπασης της προσοχής μου, το τελείωσα μέσα σε πέντε ώρες. Αν η απροκάλυπτη σαγήνη, η πνοή μυστήριου, η δράση, η ακόρεστη αγωνία για την εξέλιξη και τέλος η δραματική κορύφωση δεν είναι επιτυχία, τι άλλο να προσθέσω;

     Θα  χαρακτήριζα το βιβλίο ως απαιτητικό αστυνομικό μυθιστόρημα για τα ελληνικά δεδομένα. Σε αυτό συμβάλουν: η σκιαγράφηση των χαρακτήρων, το υπόβαθρο της πλοκής, οι αλληλοσυνδεόμενοι κρίκοι  συνοχής, η παρουσίαση της «Θεϊκής Αλήθειας» μέσω φιλοσοφικών προεκτάσεων, που κινούν τα νήματα στην σκακιέρα ενεργειών των εμπλεκόμενων προσωπικοτήτων. Οι ανατροπές δεν λείπουν στην προσπάθεια απόδοσης δικαιοσύνης κι εύρεσης του ενόχου.

     Εξαιρετικές περιγραφές σε επίπεδο λεπτομέρειας, εικόνες διόλου κουραστικές μα επιθυμητά «αποκρουστικές». Η τρέλα της παραφροσύνης, το όραμα της λύτρωσης των ανθρώπινων παθών, η ζοφερή εκδίκηση των αμαρτωλών, η αψεγάδιαστη τεχνική κτηνωδίας αγγίζει τις παρυφές της τελειότητας. Ο Κυριάκος Αθανασιάδης πλάθει  τον τιμωρό του Παραδείσου, τον αμνό του Θεού, τον γητευτή τους φωτός και θεριστή του Χάους. Γεύεται την ανυπαρξία, στεφανωμένος τα δεινά καταδικασμένων ψυχών, παγιδεύει τα ανυποψίαστα θύματα του χάρη στη μορφή των τεσσάρων καβαλάρηδων της Αποκάλυψης, οι οποίοι αναταράσσουν την κοσμική ισορροπία και σπέρνουν πανικό. Νίκη, Πόλεμος, Λιμός, Θάνατος. Το κείμενο ενστερνίζεται  θρησκευτικές ορολογίες και παράλληλα εκπνέει μια «σουρεαλιστική» μυσταγωγική πραγματικότητα. Μια «διαστρεβλωμένη» αλληγορική εικόνα της  Ιερότητας των Χριστιανικών δοξασιών φανερώνοντας τα πύρινα μάτια του Θηρίου. Ίσως και γι αυτό γίνεται στοχευμένα η επιλογή  των Χριστουγέννων ως background. Η γένεση ως εμβατήριο βήμα, η αρχή της εξιλέωσης  αναδύεται από την απόκοσμη άβυσσο του πόνου, της ασφυκτικής πίεσης, της αιμάτινης πόσης ως Θεία Μετάληψη.

     Πίσω από τα λαμπερά  φώτα, τις στολισμένες βιτρίνες πλημμυρισμένες από καλούδια και δώρα, μακριά από τη θαλπωρή της οικογενειακής γαλήνης, μια σειρά από αποτρόπαια εγκλήματα στιγματίζει τις αθέατες γωνιές της πόλης. Ένας άλλος κόσμος, ξεχασμένος κι όμως αληθινός, με τα αόρατα όρια του να αγγίζουν την καθημερινότητα των συνανθρώπων μας. Ανάμεσα στα νωχελικά χαμόγελα και τις τελευταίες ετοιμασίες των εορτών διασχίζει το πλήθος ο Ιππότης. Είναι ο πρώτος από τους τέσσερις της Αποκάλυψης. Ο τρόμος φωλιάζει στις καρδιές των πολιτών. Κάθε φόνος είναι αποτέλεσμα απόλυτης σκληρότητας στο πρόσωπο των θυμάτων. Άβουλα αντικείμενα, ασυνείδητα κτήνη απαλλαγμένα από την επιθυμία, την ευλογία της ελεύθερης βούλησης μετατρέπονται σε ματωμένα ανδρείκελα στην αμείλικτη κάθαρση ενός άσπλαχνου θηρευτή. Ποιοι είναι οι άγνωστοι; Ποια τα κίνητρα; Υπάρχει άραγε συνδετικός κρίκος μεταξύ τους; Η Αστυνόμος Αΐντα Μητροπούλου με την βοήθεια του Υπαστυνόμου Δώρη Μανουστάκου και της επίλεκτης ομάδας της καλούνται να απαντήσουν όλα τα ερωτήματα και να τον σταματήσουν με την βοήθεια του ρεπόρτερ Παύλου Βαφειάδη, όμως ο αιματοβαμμένος Ιππότης είναι ένα βήμα μπροστά!

     Λάτρεψα το γεγονός ότι η ιστορία, όχι μόνο εμπνέεται από τις Αστυνομικές Αρχές αλλά κι εκτυλίσσεται στην Ελλάδα καθώς οι πρωταγωνιστές σαρώνουν κυριολεκτικά το λεκανοπέδιο της Αττικής. Από τις εγκαταλελειμμένες βιομηχανικές περιοχές, τα σκοτεινά σοκάκια του πολυσύχναστου κέντρου, τα εύπορα προάστια(κ.λ.π)  έως εννοείται φυσικά τα υπόγεια επιχειρήσεων της ΓΑΔΑ στο Τμήμα Εγκλημάτων Κατά Ζωής . Ζωηρή αναπαράσταση  της κοινωνίας με τις παθογένειες της, της νοοτροπίας, των ηθών έτη 2019. Αν μπορούσα να κατακερματίσω τα μηνύματα του βιβλίου, θα μετρούσα περισσότερα από τα δάχτυλα του ενός χεριού. Θετικό πρόσημο κι αυτό! Χαρακτηριστικά θα αναφέρω  τα ναρκωτικά, τον εκφοβισμό /βίαιη κακοποίηση, τα σκάνδαλα εξουσίας-τύπου και πάρα πολλά κοινωνικά φαινόμενα ύψιστης σημασίας, τα οποία είναι καταδικαστέα, θέτουν τροφή για προβληματισμό και συζήτηση για πρόληψη, αποφυγή, τιμωρία κι αποκατάσταση τραυμάτων των φερόντων. Θα τα ανακαλύψετε μόνοι σας για να μην σας καταστρέψω το αστυνομικό μυστήριο. Σημασία έχει ο εφευρετικός τρόπος  διασύνδεσης καταστάσεων, συλλογής στοιχείων, ευρημάτων, ερεθισμάτων που δίνουν ώθηση στην ροή αλλά και ταυτόχρονα αφυπνίζουν το δαιμόνιο ντετέκτιβ που οι αναγνώστες κρύβουν μέσα τους. Κι όταν  θαμμένα μυστικά ανασυρθούν στο φως, ανατρέπουν τα τετριμμένα, και διαταράσσουν τις  μολυσματικές, ψυχοφθόρες ανθρώπινες σχέσεις. Αφυπνίζουν το Τέρας που διψάει για εκδίκηση.

     Η Χίλντα Παπαδημητρίου πλάθει την ταυτότητα της Αστυνόμου Αΐντας Μητροπούλου. Η δυναμική πρωταγωνίστρια που λατρεύει το αναγνωστικό κοινό! Ο χρόνος κυλά, το Τέρας παραμονεύει.Νευρωτική κι συνάμα αποφασιστική συντονίζει την επιχείρηση! Αν και μοναχικός χαρακτήρας, βρίσκεται πάντα ετοιμοπόλεμη επί το καθήκον καθώς δεν γνωρίζει από αργίες! Σκοπός της είναι η σύλληψη του Serial Killer πάση θυσία.

     Ο Δημήτρης Σίμος υπογράφει τον χαρακτήρα του υπαστυνόμου Δώρη Μανουστάκου. Το καλό παιδί της υπόθεσης! Το δεξί χέρι στην επίλεκτη ομάδα της Αΐντας.  Φιλότιμος και συγκαταβατικός! Ερευνά τις υποθέσεις του γραφείου μιας κι είναι πάντα στις επάλξεις των επεισοδίων. Ακολουθεί τον μίτο της Αριάδνης,  κάθε μέρα βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στον Ιππότη. 

     Ο Βαγγέλης Γιαννίσης μετουσιώνεται στον εριστικό ρεπόρτερ Παύλο Βαφειάδη. Τον διακρίνει η επιμονή και λατρεύει να χειραγωγεί! Πέρα από τα τεχνολογικά gadget του λατρεύει να ψάχνει στα πιο απίθανα μέρη κι να χρησιμοποιεί τις πιο ανορθόδοξες μεθόδους για να πετύχει τον στόχο του. Σαν αόρατο φάντασμα θα κάνει τα πάντα για το πρωτοσέλιδο!

     Τιτλοφορημένα κεφάλαια με το όνομα του εκάστοτε ήρωα εναλλάσσονται ακολουθώντας την εξέλιξη της αστυνομικής έρευνας. Μέσα από τις σκέψεις τους μαθαίνουμε τόσο για παρελθόν τους, τις συναναστροφές τους καθώς κι τα ευδιάκριτα χαρακτηριστικά των υπολοίπων. Ένιωσα ότι υπήρχαν κάποιες μικρές επαναλήψεις (επιμέλειας), οι οποίες  δεν επηρεάζουν άμεσα την ροή, ίσως  ο στόχος των συγγραφέων ήταν οι χαρακτήρες να αλληλοσυμπληρώνονται.  Κατά τα άλλα συγχαρητήρια για το συνολικό αποτέλεσμα, με το ομαδικό δημιουργικό πνεύμα να θριαμβεύει!

    Ένα βιβλίο για όσους θέλουν να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία! Για όσους θέλουν μια βαθιά βουτιά στον κόσμο της αστυνομικής λογοτεχνίας. Το δύσκολο εγχείρημα τεσσάρων συγγραφέων, που αν μη τι άλλο περιμένω στο μέλλον να επανέλθουν δυναμικά με ακόμη ένα νέο συλλογικό έργο. Διαβάστε το και θα με θυμηθείτε. Καλή ανάγνωση σε όλους!

Βασιλική Μπούζα

Με λένε Βασιλική Μπούζα και κατοικώ στο Πέραμα του Πειραιά. Λατρεύω την φανταστική λογοτεχνία, κι από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου είμαι είτε με ένα βιβλίο κι ένα στυλό στο χέρι. Οδεύω προς την έκδοση του πρώτου ολοκληρωμένου συγγραφικού έργου μου και έχω συμμετάσχει στις ανθολογίες: Μαγικοί Χοροί, Θρύλοι του Σύμπαντος VI, Σκοτάδι, Το ξύπνημα.

Διαβάστε περισσότερα