«Οι κάτοικοι ενός μικρού στενού μιας επαρχιακής πόλης είναι οι ήρωες αυτής εδώ της μυστηριώδους ιστορίας. Ο Μίλτος, η Μάγια, ο Σώτος, η Σμαραγδή, ο Στέλιος, η Λίτσα, η Μυρσίνη… θύτες και θύματα ενός παιχνιδιού χωρίς κανόνες, βήμα προς βήμα, μας ταξιδεύουν στην ιστορία τους.
Ήταν το 1948, που ένα παιδί εξορίστηκε για πάντα από το σπίτι του.
Ήταν Οκτώβρης του ’55, όταν ένα δεκαοχτάχρονο αγόρι γνώρισε για πρώτη φορά τον έρωτα. Την εποχή που μια οικογένεια, ξεριζωμένη από τον τόπο της, βρήκε καταφύγιο σ’ εκείνο το στενό δρομάκι με τα τέσσερα σπίτια έπειτα από τα άγρια γεγονότα των Σεπτεμβριανών στην Πόλη. Τότε που οι νοικοκυρές κρατούσαν επτασφράγιστα τα μυστικά των συνταγών τους κι οι λιγωμένες από έρωτα γυναίκες κατέφευγαν σε μάγισσες και ξόρκια για να «δέσουν» το ταίρι τους.
Ήταν χρόνια μετά, τον Ιούνιο του ’65, που μια γυναίκα δολοφονήθηκε άγρια, έχοντας κρυμμένο επάνω της ένα πολύτιμο βραχιόλι.
1981. Η τυχαία ανακάλυψη μιας μυστικής σπηλιάς από μια παρέα εφήβων προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις που θα ταράξουν συθέμελα τη φαινομενικά ήρεμη ζωή των γονιών τους» (οπισθόφυλλο).
Η γραφή της Γερακίνας Μπουρίκα, προσωπικά, την θεωρώ εγγύηση ότι θα μας ταξιδέψει σε δυνατές ιστορίες και έντονα συναισθήματα. Έτσι και με τα «Ολέθρια Μυστικά» μας παίρνει μαζί της σε ένα ταξίδι συγκλονιστικό και ανατρεπτικό. Έντονα συναισθήματα, δυνατές συγκινήσεις, ανατροπές και μυστήριο μας συντροφεύουν απο την αρχή μέχρι το τέλος. Με τον μοναδικό της τρόπο συνδέει το παρελθόν με το παρόν. Αγάπες ανεκπλήρωτες του παρελθόντος, αγάπες ανεκπλήρωτες του παρόντος, και καλά κρυμμένα μυστικά, ολέθρια μυστικά, απειλούν να βγουν στο φως και να τινάξουν τα πάντα στον αέρα. Σταδιακά εμφανίζεται μπροστά μας ένας έρωτας ολέθριος, ο οποίος 20 χρόνια μετά αποτελεί αγκάθι στις καρδιές των πρωταγωνιστών. Το σκιαγράφημα των πρωταγωνιστών ξεδιπλώνεται με σωστό χρονικό τρόπο, έτσι ώστε να μην μας κουράζει και παράλληλα να μας οδηγεί στην ανακάλυψη των αιτιών των αντιδράσεών τους. Με μαεστρία συνδέει το πτώμα που βρέθηκε στην σπηλιά με την ιστορία. Ένα πτώμα, του οποίου η ταυτότητα μας βασανίζει μέχρι την τελευταία στιγμή.
Η ιστορία, η οποία ξεδιπλώνεται μπροστά μας, αν και αποτελεί μία κλασική ιστορία αγάπης και προδοσίας, η γραφή της Γερακίνας Μπουρίκα την μετατρέπει σε μία ιστορία εσωτερικής αναζήτησης. Και αυτό γιατί με τις ρεαλιστικές εικόνες, την σωστή χρήση της γλώσσας και την σωστή δομή στην εξέλιξη των γεγονότων, η Γερακίνα Μπουρίκα πετυχαίνει να μας συνδέσει συναισθηματικά με τους πρωταγωνιστές. Πετυχαίνει να μπούμε στην θέση τους, να σκεφτούμε πώς θα αντιδρούσαμε εμείς, αλλά παράλληλα να τους αγαπήσουμε, να τους μισήσουμε, να τους συμπαρασταθούμε.
1981 και η νεανική παρέα, Αλέκος – Μιχάλης – Κωστής – Νάσια – Σμαραγδή, ανακαλύπτουν μέσα σε μία σπηλιά έναν σκελετό με ένα πανέμορφο βραχιόλι στο πόδι. Και από εκεί ξεκινά το μυστήριο και οι συγκλονιστικές αποκαλύψεις. Η Μεγάλη Εβδομάδα θα είναι η εβδομάδα των παθών των πρωταγωνιστών. Γιατί μπορεί στο επίκεντρο να είναι η νεανική αυτή παρέα, ωστόσο το παρόν τους θα επηρεαστεί καθηλωτικά από το παρελθόν των γονιών τους και των συγγενών τους.
Η Μυρσίνη, η μητέρα του Αλέκου και του Μιχάλη, θυμάται κάθε Μεγάλη Παρασκευή τον δικό της Γολγοθά. Συναισθήματα προδοσίας και μίσους την κατακλύζουν και την ωθούν στο να αποκαλύψει τα πάντα και να τα τινάξει όλα στον αέρα. Ο Μίλτος, ο θείος της Σμαραγδής, με τον οποίο μένει πλέον η κοπέλα μετά τον θάνατο του πατέρα της, μόνος και χωρίς οικογένεια «συνομιλεί» με την Μάγια. Η Μάγια ήταν ο πρώτος έρωτας του Μίλτου, μία μικρή από την Κωνσταντινούπολη, η οποία ήρθε στο μέρος τους μαζί με τους γονείς της το 1955, μετά τα Σεπτεμβριανά. Την οικογένεια της την φιλοξένησε η οικογένεια του Μίλτου. Την στιγμή που προσπαθούσαν να ξεπεράσουν την φυγή του μεγάλου τους γιου στην Αθήνα. Προσβολή μεγάλη να μην θέλει να ακολουθήσει την οικογενειακή παράδοση και έτσι ο μεγάλος γιος διεγράφη από την οικογένεια. Έτσι, θα γεννηθεί ο έρωτας ανάμεσα στον Μίλτο και την Μάγια. Ένας έρωτας που θα προκαλέσει ζήλια και φθόνο. Ένας έρωτας που θα προκαλέσει πόνο και καταστροφή ψυχών. Η Αποκαθήλωση την Μεγάλη Παρασκευή θα φέρει και την Αποκαθήλωση στις ψυχές όλων ...
Τι σχέση μπορεί να έχουν όλα αυτά με το τώρα; Με τον σκελετό που ανακάλυψαν τα παιδιά; Και ο έρωτας του Μιχάλη με την Σμαραγδή γιατί προκαλεί αντιδράσεις; Τα Ολέθρια Μυστικά θα οδηγήσουν στην Αποκαθήλωση των ψυχών και των συναισθημάτων ή στην Ανάσταση;