Συζητώντας με τον κύριο Νικολακόπουλο

Γράφτηκε από την

Nikolakopoulos

Κουκουλοφόροι, ένας αξιωματικός της Αντιτρομοκρατικής, ο ωραίος Πάρις που εμφανίζεται από το πουθενά, ένας κοντός εκβιαστής, η ιδιοκτήτρια της εταιρείας φυτικών καλλυντικών Ελίνα Ακριβοπούλου, η δημοσιογράφος Εύα Μαρκάτου……όλοι μπλεγμένοι σε μια υπόθεση εκβιασμού που  κλιμακώνεται με την αποκάλυψη ένοχων φωτογραφιών του γαμπρού της οικογένειας Ακριβόπουλου με την εκρηκτική ξανθιά ερωμένη του…Κι ύστερα κι ένας φόνος, το κερασάκι στην τούρτα… (οπισθόφυλλο) ... Και "Η Μελωδία της Αμαρτίας" ξεκινά ...

"Η Μελωδία της Αμαρτίας έχει πολλές αναγνώσεις. Έπλασα την ιστορία για να αναδείξω το ιδιαίτερο μοτίβο που ακούει ο καθένας μας ασυναίσθητα συνεχώς μέσα του και καθοδηγεί τα βήματά του στη ζωή. Αυτό το παρομοιάζω με το μοτίβο μιας αλλόκοσμης μουσικής. Θέλει πολύ κόπο και δύναμη να αντισταθείς στο σύστημα αξιών που κληρονόμησες από τους προγόνους σου, σε αυτά που σου εμφύτευσαν οι δάσκαλοι στα σχολεία, οι πολιτικοί από τα μπαλκόνια, οι ιερείς από τους άμβωνες και οι κάθε λογής ειδικοί επιστήμονες πίσω από τα μυωπικά γυαλιά τους".

όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κύριος Νικολακόπουλος ... Ας γνωρίσουμε την ιστορία της οικογένειας Ακριβοπούλου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές μέσα από τη συζήτησή μας με τον κύριο Νικολακόπουλο 

 

 

 

  1. Καλησπέρα, κύριε Νικολακόπουλε. Να σας ευχαριστήσω αρχικά για τον χρόνο που αφιερώνετε για τη συνέντευξη στο site μας. Αρχικά θα ήθελα να μας πείτε κάποια πράγματα για εσάς, να σας γνωρίσουν οι αναγνώστες

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία.

Αποφοίτησα από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (μου αρέσει να το λέω σε πλήρη ανάπτυξη – ακούγεται κάτι σαν τίτλος ευγενείας). Στη συνέχεια εργάστηκα πολλά χρόνια ως φροντιστής μαθηματικών. Εκείνη την περίοδο έγραψα δυο βιβλία για τις εισαγωγικές εξετάσεις(τα οποία τώρα είναι εκτός κυκλοφορίας) και την ποιητική συλλογή ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ. Στη συνέχεια εργάστηκα ως επιστημονικός υπεύθυνος προγραμμάτων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, υπεύθυνος Κέντρου Λαϊκής Επιμόρφωσης, Διευθυντής Κατάρτισης Νομαρχιακού Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ). Παράλληλα έγραφα κείμενα για ένα τηλεπαιχνίδι και μια σελίδα με μικροπολιτικά σε εβδομαδιαία σατυρική εφημερίδα. Παραγωγός ραδιοφωνικού περιοδικού ποικίλης ύλης, εκδότης τοπικής εφημερίδας.

  1. Η Ελληνική Αστυνομική Λογοτεχνία γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση στις μέρες μας. Μετά την έξαρση των Σκανδιναβών (και άλλων) συγγραφέων αστυνομικής λογοτεχνίας, παρατηρήθηκε μία στροφή και προς τους Έλληνες συγγραφείς. Πώς το ερμηνεύετε αυτό;

Μια σύντομη απάντηση στο ερώτημά σας είναι ότι σε όλους τους λαούς αρέσει να διαβάζουν δικούς τους συγγραφείς, αρκεί να υπάρχουν. Και τώρα υπάρχουν αρκετοί και στην Ελλάδα. Και μάλιστα, η προσφερόμενη παραγωγή τίτλων δεν καλύπτει τη ζήτηση που, όπως πολύ σωστά είπατε, συνεχώς αυξάνει.

  1. Πάμε στο βιβλίο σας. «Η μελωδία της Αμαρτίας» είναι μία ιστορία αστυνομική. Πώς προέκυψε; Τι αποτέλεσε έναυσμα για τη συγγραφή του;

Προέκυψε από την ανάγκη μου να γράψω. Είμαι παιδί βιβλιοπωλών και η σχέση μου με τα βιβλία έχει ξεκινήσει νωρίς. Διάβαζα ότι έπεφτε στα χέρια μου, ενθουσιαζόμουν όμως με εκείνα που είχαν αστυνομική πλοκή.

Η σχέση μου δε με τη συγγραφή ξεκίνησε από τα εφηβικά μου χρόνια. Όταν ήμουν μαθητής Γυμνασίου έγραφα χρονογραφήματα σε επαρχιακή εφημερίδα. Σε όλες τις περιόδους έγραφα. Ας μη σταθούμε σε κάτι ειδικό. Οι αστυνομικές ιστορίες πάντοτε με γοήτευαν και ονειρευόμουν να πλάσω τους δικούς μου ήρωες. Θέλω να πιστεύω ότι τα κατάφερα.

Η Μελωδία της Αμαρτίας έχει πολλές αναγνώσεις. Έπλασα την ιστορία για να αναδείξω το ιδιαίτερο μοτίβο που ακούει ο καθένας μας ασυναίσθητα συνεχώς μέσα του και καθοδηγεί τα βήματά του στη ζωή. Αυτό το παρομοιάζω με το μοτίβο μιας αλλόκοσμης μουσικής. Θέλει πολύ κόπο και δύναμη να αντισταθείς στο σύστημα αξιών που κληρονόμησες από τους προγόνους σου, σε αυτά που σου εμφύτευσαν οι δάσκαλοι στα σχολεία, οι πολιτικοί από τα μπαλκόνια, οι ιερείς από τους άμβωνες και οι κάθε λογής ειδικοί επιστήμονες πίσω από τα μυωπικά γυαλιά τους.

Το κλασικό μοντέλο αστυνομικού μυθιστορήματος είναι: Έγκλημα – έρευνα – σύλληψη – τιμωρία (κάθαρση). Ο θρίαμβος του καλού ενάντια στο κακό, σε αυτό το μυθιστόρημα, δεν μου αρκεί. Στη Μελωδία της Αμαρτίας τραβώ την κουρτίνα και φανερώνω τι είναι εκείνο που οπλίζει το χέρι των δολοφόνων και τις κοινωνικές συνθήκες που δημιουργούν δολοφόνους. Με άλλα λόγια δεν σταματάω εκεί που σταματά ένα απλό αστυνομικό μυθιστόρημα. Το προχωρώ ακόμα πάρα πέρα.

  1. Θέλετε να μας πείτε δυο λόγια για τους πρωταγωνιστές;

Οι πρωταγωνιστές μπορεί, με την πρώτη ματιά, να φαίνονται καθημερινοί άνθρωποι, αλλά δεν είναι. Τα προσόντα και τα ελαττώματά τους είναι μεγεθυμένα - συγγραφική αδεία -, προκειμένου να χωρέσουν όλα τα υπέρ και τα κατά όσων βλέπουμε και αγαπάμε και όσων αισθανόμαστε να μισούμε. Υπάρχουν σημεία που χρησιμοποιώ ακόμα και την υπερβολή.

Ξεκινάμε με το ζεύγος των αυτοδημιούργητων επιχειρηματιών που απόχτησαν δυο κόρες με εκ διαμέτρου αντίθετους χαρακτήρες.

Η πρώτη τους κόρη, η Αφροδίτη, έγινε μητέρα πολύ μικρή, όταν ήταν πρωτοετής φοιτήτρια. Αρχιτέκτονας, σύζυγος βουλευτή, βυθιζόταν όλο και πιο πολύ στο υπαρξιακό αδιέξοδο που της είχαν δημιουργήσει οι υποχρεώσεις του πρόωρου γάμου της, οι νόρμες του καθωσπρεπισμού, οι φθαρμένες ιδεολογίες και οι υποκρισία όλων. Υπερβολικά ευαίσθητη. Αντέδρασε, στη ζωή που την έπνιγε, με ακραίο τρόπο!

Η δεύτερη κόρη τους, η Ελίνα, τους διαδέχτηκε στην εταιρεία φυτικών καλλυντικών που είχαν ιδρύσει. Φιλόδοξη, ταλαντούχα, οραματίστρια, πραγματική αστή. Προσηλωμένη στον στρατηγικό στόχο της που ήταν η επιβίωση της εταιρείας στον διεθνή ανταγωνισμό και η επικράτηση του brad name των δικών της καλλυντικών στην παγκόσμια αγορά.

Μια όχι και τόσο συνηθισμένη ημέρα, ένοπλοι κουκουλοφόροι επιτίθενται στο κτίριο της εταιρείας.

Ο Κοντός, ένας διεφθαρμένος αστυνόμος της αντιτρομοκρατικής που αναλαμβάνει την υπόθεση, μετά από λίγες ημέρες βρίσκεται δολοφονημένος.

Η κολλητή της Ελίνας από το σχολείο, γνωστή για την εμμονή της με τα μυστήρια, δαιμόνια δημοσιογράφος Εύα Μαρκάτου θεωρεί προσωπικό στοίχημα την αποκάλυψη του δολοφόνου. Δυναμική, δίχως αναστολές.

Ο ψυχίατρος Ντίντης Ευκάλυπτος, παιδικός φίλος της Ελίνας - και ο πρώτος της –, κληρονόμος της ομώνυμης κλινικής, έχει τη δική του τολμηρή θεωρία περί ανθρώπινης συμπεριφοράς. Εκπροσωπεί συμφέροντα πολυεθνικών στον χώρο των φαρμακευτικών χημικών βιομηχανιών.

  1. Η Ελίνα με τρόμαξε με τον κυνισμό της. Ιδιαίτερα το γεγονός ότι είναι γυναίκα και είναι τόσο σκληρή και ψυχρή. Τελικά, οι γυναίκες στο χώρο των επιχειρήσεων είναι αδίστακτες; Ποιο πολύ από τους άντρες;

Αδίστακτους συναντά κανείς παντού. Και γυναίκες και άντρες, και σε όλους τους χώρους. Οι προκλήσεις δημιουργούν τις συμπεριφορές, και οι ισχυρές προκλήσεις τις αδίστακτες συμπεριφορές. Όταν βρεθούν σε κρίσιμες καταστάσεις, σε σημεία καμπής, οι άνθρωποι ή υποχωρούν και ζουν με τα τραύματα της ήττα τους, ή αντεπιτίθενται. Σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία ανήκει η Ελίνα. Προετοιμάζεται, και όταν δεχθεί επίθεση δίνει μάχες για να τις κερδίσει. Στους πολέμους δεν υπάρχουν κανόνες καλής συμπεριφοράς. Και οι επιχειρηματικοί πόλεμοι είναι το ίδιο ανελέητοι όπως και οι άλλοι.

  1. Με παραξένεψε ο χαρακτήρας της Αφροδίτης. Πώς γίνεται ένας άνθρωπος, με τη δική της οικονομική επιφάνεια να είναι τόσο άβουλος; Και μετά; Τι είναι αυτό που την κάνει να αναθεωρήσει;

Η Αφροδίτη είναι ένας τραγικός χαρακτήρας με καθόλου εμπειρίες. Συμβιβάστηκε πριν καταλάβει τη ζωή. Δεν τη βοήθησε κανείς, πάλεψε να τα μάθει όλα μόνη της. Στα τριακοστά πέμπτα γενέθλιά της γίνεται μέσα της η μεγάλη έκρηξη. Κανείς δεν δίνει σημασία, κανείς δεν θέλει να ασχοληθεί, τη θεωρούν ευάλωτο και άβουλο χαρακτήρα που έχει τη συμπάθειά τους. Ό,τι ακριβώς μισεί, είναι εκείνο που τώρα είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει.

Μετά το πέρασμά της από το καθαρτήριο, ύστερα από την προσωπική δική της επανάσταση αναθεωρεί και συμβιβάζεται, κι ας έχει κι άλλη επιλογή. Η επανάσταση κι αυτή τη φορά απέτυχε! Συνειδητοποίησε ότι και οι άλλοι είναι το ίδιο αμαρτωλοί όπως εκείνη. Απλώς υποκρίνονται! Κάτι που μπορεί να κάνει πολύ καλά και η ίδια…

  1. Ο Ντίντης, εμμονικά ερωτευμένος με την Ελίνα. Η Εύα πιστή φίλη της Ελίνας. Ωστόσο, όταν προκύπτει ο εκβιασμός ο Ντίντης μπορεί να φτάσει στα άκρα για να προστατεύσει την Ελίνα, η Εύα από την άλλη αρχίζει και αμφιβάλλει για πολλά και κυρίως για την ίδια την Ελίνα. Γιατί υπάρχει τόσο διαφορετική συμπεριφορά ανάμεσα σε αυτά τα δύο πρόσωπα που αγαπούν την Ελίνα;

Ο ψυχίατρος και η δημοσιογράφος είναι εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι. Συμπεριφέρονται και αντιδρούν ο καθένας με το δικό του τρόπο υπακούοντας στη μελωδία που χαρακτηρίζει τον ψυχισμό και τις οικογενειακές τους καταβολές. Πιστεύουν σε διαφορετικές αξίες, έχουν διαφορετική άποψη για το σωστό και το λάθος, το καλό και το κακό, το ηθικό και το ανήθικο.

Σταματώ εδώ την απάντησή μου, γιατί αν συνεχίσω θα προδώσω ένα από τα πιο ουσιαστικά σημεία της πλοκής.

 

  1. Λυπήθηκα τον Πάρι. Ειδικά στο τέλος. Δεν θα πω λεπτομέρειες, για να μην φανερώσω πτυχές της ιστορίας. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι πώς μπλέχτηκε σε αυτή την υπόθεση; Γιατί δεν πονηρεύτηκε;

Ο Πάρις είναι συνοδός κυριών με μεγάλη αυτοπεποίθηση. Στην υπόθεση τον έμπλεξε το χρήμα, δίχως να φανταστεί την εξέλιξη αυτής της ιστορίας. Δεν νοιάστηκε καν. Είναι νέος, με χαρίσματα, αλλά δεν είναι ψημένος στη ζωή. Είναι τραγικά πρόσωπα αυτοί οι τύποι. Είναι αξιαγάπητοι μόνο όσο, και για όσο χρονικό διάστημα τους έχουν ανάγκη οι κυρίες.

  1. Και φυσικά ο διεφθαρμένος αστυνομικός. Η αιτία όλων αυτών. Τελικά, το χρήμα εξουσιάζει τα πάντα;

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, για τον κοντό, το ποσόν του εκβιασμού θα τον λύτρωνε. Ήταν το παν γι΄ αυτόν. Θα τα παρατούσε όλα και θα δραπέτευε σε κάποιο χωριουδάκι για να ζήσει μακριά από τη σαπίλα της κοινωνίας και τη δυσοσμία του πολιτισμού: αυτό πίστευε, έτσι έλεγε και γι΄ αυτό τα έκανε όλα.

Δεν γνωρίζω αν το χρήμα εξουσιάζει τα πάντα. Τους ανθρώπους, πάντως, ναι τους εξουσιάζει. Και με πάρα πολύ απλό τρόπο μάλιστα.

 eikona 2  nikolakopoulos

  1. Κλείνοντας, θα ήθελα να μου πείτε ποιος από τους πρωταγωνιστές σας δυσκόλεψε, για ποιον νοιώσατε συμπόνια, για ποιον θυμό;

Θέλω να είμαι ειλικρινής. Δεν συμπάσχω με τους ήρωες των βιβλίων μου. Τους θαυμάζω όλους, τους συμπαθώ, καταλαβαίνω τις συμπεριφορές τους και τους παρακολουθώ από απόσταση καταγράφοντας τον βίο και την πολιτεία τους…

  1. Τι σχεδιάζετε για το μέλλον; Να περιμένουμε μία νέα αστυνομική ιστορία; Ή κάτι άλλο;

Ο Φίλων Ατρείδης, ερευνητής δύσκολων υποθέσεων, πρώην αστυνόμος της Δίωξης Εγκλήματος, ήταν ο κεντρικός ήρωας του προηγούμενου βιβλίου μου με τίτλο ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ.

Η Εύα Μαρκάτου, δαιμόνια δημοσιογράφος και ιδιοκτήτρια της πιο γνωστής ηλεκτρονικής και έντυπης εφημερίδας, είναι αυτή που εξιχνιάζει το έγκλημα στο τελευταίο βιβλίο μου: στη ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ.

Από το επόμενο, η συγκυρία τους φέρνει κάθε φορά να συνεργάζονται για την εξιχνίαση εγκλημάτων και των μυστηρίων που κρύβονται πίσω από αυτά.

Αστυνομικές ιστορίες.

Ευχαριστώ

  Δημήτρης Νικολακόπουλος

Χρυσή-Σίσυ Αγγελίδου

Από Κομοτηνή και Καλαμάτα, κατέληξα στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, μετανάστρια του έρωτα. Λατρεύω τα ταξίδια και έχω γυρίσει σε πολλά - πολλά μέρη. Αλλά πάνω από όλα λατρεύω τα ταξίδια της ψυχής! Και έχω κάνει πολλά! Μέσα από την μοναδική, παντοτινή, ανεκτίμητη αγάπη για τα βιβλία. Αυτή την αγάπη -και όχι μόνο- θέλω να μοιραστώ μαζί σας.

Διαβάστε περισσότερα